07.04
niedziela
Legionowo
I
14.04
niedziela
Mława
II
28.04
niedziela
Janów Lubelski
III
05.05
niedziela
Rawa Mazowiecka
IV
19.05
niedziela
Puławy
V
02.06
niedziela
Andrespol
VI
16.06
niedziela
Ciechanów
VII
30.06
niedziela
Brodnica
VIII
28.07
niedziela
Olsztyn
IX
15.08
czwartek
Ełk
X
08.09
niedziela
Zarzeczewo
XI
22.09
niedziela
Józefów
XII
05.10
sobota
Piaseczno
XIII
Trasy Ciechanowa

Przygotujcie się na wachlarz wyzwań, kryjących się na trasach najbliższego maratonu w Ciechanowie.

16 czerwca Cisowianka Mazovia MTB Marathon zawita ponownie do Ciechanowa. Start i meta usytuowane będą na Błoniach tuż obok Zamku Książąt Mazowieckich.

Trasa Hobby

Dystans Hobby liczy 6 km. Trasa jest dość łatwa, chociaż interwałowa. Drogi w większości szutrowe i częściowo asfaltowe, a ostatni kilometr trasy pokonacie jadąc po łące.

Spod Zamku skręcamy w prawo w ul. Zamkową. Po ok. 700 m odbijamy w prawo w ul. Gostkowską, którą jedziemy ok. 500 m do ronda Gen. Emila Fieldorfa „Nila”. Na rondzie skręcamy w lewo i jedziemy pętlą miejską do ul. Dygasińskiego. Tam odbijamy w prawo w drogę szutrową, którą dojeżdżamy do ul. Kargoszyńskiej. Skręt najpierw w prawo, po ok. 200 m odbicie w lewo w ul. Osiedlową, a następnie w prawo w ul. Tarasową. Przejeżdżamy przez osiedle domów jednorodzinnych. Jesteśmy we wsi Kargoszyn. Dojeżdżamy do ul. Wiejskiej, by przejechać przez starą część wsi Kargoszyn (ul. Krótka i ul. Rzeczna). Dalej jazda ul. Komunalną.

Ta część trasy będzie wspólna dla wszystkich dystansów.

Następnie dystans Hobby dojeżdża do ul. Gostkowskiej. Z ul. Gostkowskiej skręcamy w lewo pomiędzy ogródkami działkowymi i cmentarzem komunalnym. Jedziemy ścieżką za cmentarzem. Uwaga! Wraz z kolejnymi metrami ścieżka będzie się zwężać, by pod koniec został tylko tylko wąski przejazd (ok. 1 m) tuż przy ogrodzeniu. Na samym końcu mały uskok. W tym miejscu warto zwolnić, a nawet sprowadzić rower. Potem kierujemy się do łące w kierunku mostu nad rzeką Łydynią. Przejeżdżamy pod mostem i dalej ścieżką wzdłuż rzeki jedziemy do mety przy Zamku.

Trasa Fit

Tegoroczna trasa Fit będzie nie tylko dłuższa (25 km), ale i bardziej wymagająca niż w roku ubiegłym.

Zawodnicy dystansów Fit, ½ Pro i Pro rozpoczynają rywalizację drogami asfaltowymi, ulicą Zamkową, potem ul. Gostkowską. Przejeżdżają prosto przez rondo Gen. Emila Fieldorfa „Nila”. Po prawej stronie mijamy Cmentarz Komunalny oraz ogródki działkowe. Po około 2 km jedziemy ul. Komunalną (nawierzchnia szutrowa) w kierunku wsi Kargoszyn. We wsi Kargoszyn trasy Fit oraz pozostałych dystansów rozjeżdżają się, by spotkać się ponownie podczas powrotu na metę.

Po dotarciu do Kargoszyna trasa Fit skręca w prawo na drogę asfaltową w kierunku wsi Ropele. Przejeżdżamy przez drewniany most na rzece Łydynia i docieramy do wsi Ropele. Przejeżdżamy przez wieś ok. 1 km. Dalej nawierzchnia zmienia się w szutrową lub piaszczystą. Dojeżdżamy do lasu. Krótki odcinek kilkudziesięciu metrów z luźnym piaskiem może okazać się momentem sprzyjającym do ataku. Potem jedziemy szerokimi, lekko pofalowanymi leśnymi drogami. Jeśli wcześniej popada, niektóre miejsca mogą być wypełnione kałużami. Na szczęście takich miejsc nie ma wiele na trasie. Jadąc lasem, zbliżamy się do wsi Karniewo. Na około 10. kilometrze czeka nas niespodzianka. Stromy podjazd, a potem zjazd, czyli najtrudniejszy fragment trasy. Prawdopodobnie niewielu zawodnikom uda się podjechać.

Po pokonaniu górki dojeżdżamy single trackiem do wsi Karniewo. Na chwilę wjeżdżamy na odcinek asfaltowy, a później polną drogą szutrowo-piaskową przez ok. 1,5 km jedziemy w kierunku południowym. Chwila na oddech, po czym wracamy do lasu. Przejazd przez ok. 40 m grząskiego piasku, a potem zbliżamy się do ciekawego podjazdu w lesie.

Dalej na przemian jedziemy szerokimi drogami leśnymi i single trackami. Teren pofałdowany, czasem wymagający ze względu na miękką ściółkę. Około 15. kilometra mijamy po prawej stronie szkółkę tresury psów i kierujemy się polną drogą do wsi Targonie. Przez wieś przejeżdżamy ok. 400 m asfaltem, by znów powrócić do lasu polną drogą. W lesie ponownie czeka nas wymagający teren z miękką ściółką. Sporo zakrętów, na przemian single tracki i dukty leśne.

Z lasem żegnamy się na 19. Kilometrze, wyjeżdżając z niego szybkim single trackiem. Na końcu ścieżki trzeba uważać na duże kamienie. Omijamy je z lewej strony, po skręcie w lewo wjeżdżamy na piaszczystą drogę, potem szutrową, w kierunku wsi Ropele. Dojeżdżamy do asfaltowej ulicy Kargoszyńskiej. Skręcamy w prawo i jedziemy asfaltem do Kargoszyna. Z Kargoszyna podążamy ul. Komunalną do Ciechanowa. Końcówka taka sama jak w przypadku trasy Hobby.

Trasy ½ Pro (45 km) i Pro (68 km)

Po dotarciu ul. Komunalną do wsi Kargoszyn, trasy ½ Pro i Pro przecinają ul. Kargoszyńską i jadą ulicami Rzeczną, Zagrodową i Chruszczewską. Nawierzchnia piaskowa i szutrowa może być dobrym miejscem na atak i rozerwanie stawki, o ile nie nastąpiło to już na ul. Komunalnej lub Rzecznej.

Później dojeżdżamy do wsi Chruszczewo. Przecinamy drogę 615 (ul. Mławska). Przez Chruszczewo przejeżdżamy ulicami Słoneczną i Młynarską. Na obu czeka na Was nawierzchnia szutrowa. Przejeżdżamy wiaduktem nad torami kolejowymi, po czym kierujemy się drogą szutrowo-piaskową w kierunku wsi Gorysze. Przed dwoma laty w tym miejscu było wielkie błoto. Aktualnie droga jest lekko podwyższona i wysypana żwirem.

Przed Goryszami skręcamy w prawo w mały zagajniczek i kierujemy się w kierunku wsi Pawłówko. Tam, na ok. 9 kilometrze, przecinamy drogę asfaltową, by później przez jeszcze ok. 2 km jechać drogami szutrowymi. Zmierzamy do Lasu Lekowskiego. Dojazd do lasu zajmuje mniej więcej 11 kilometrów. Powrót tą samą drogą z końcówką za cmentarzem i po łące wzdłuż Łydyni.

Po dotarciu do lasu czeka nas pętla o długości 23 km w przypadku ½ Pro albo dwie pętle po 23 km dla dystansu Pro. W porównaniu z trasą sprzed roku, tym razem w lesie pojedziemy w odwrotnym kierunku. Trasa może wydawać się dość łatwa, bo nie ma tu wielkich górek, ale to tylko pozory. Na single trackach jest miękka ściółka. Uwaga - ścieżki często są zryte przez dziki.

Wjeżdżamy w lewo do lasu. Przez około 500 m jedziemy szeroką drogą. W tym miejscu mogą czekać na Was dwie duże kałuże, które należy objechać lewą stroną po trawie. Dalej będzie interwałowy odcinek o długości ok. 4 km, w większości szerokimi duktami leśnymi. Na przemian podjazdy i zjazdy. Będziecie mieli możliwość wyprzedzania. Potem płaski dość szybki odcinek o długości ok. 1 km. Za nim wjedziemy na ok. 500-metrowy single track z trawiastą, czasami zrytą przez dziki nawierzchnią.

Kilkaset metrów szerszej drogi i dojazd do wąskiego single tracka, którym przedzieramy się do najbardziej stromego zjazdu około 18-go km trasy. Wyjeżdżamy na chwilę z lasu na piaszczystą drogę, by po ok. 100 m wjechać na najtrudniejszy fragment trasy z wymagającymi podjazdami. Wyprzedzanie na tym odcinku będzie utrudnione. Potem na kilkaset metrów wyjeżdżamy z lasu i jedziemy polną drogą, wracając do lasu. Dalsza część trasy prowadzi leśnymi drogami, umożliwiającymi wyprzedzanie. Będziecie jechać teren pofałdowanym ze zmienną nawierzchnią, którą czasem lubią naruszyć dziki. Na 34 km docieramy do skraju lasu i ruszamy w drogę powrotną do Ciechanowa.

2019-06-05 POWRÓT
Partnerzy