Opisy tras w Piasecznie

Będziecie zachwyceni zmienionymi trasami w Piasecznie. Będziecie też bardzo zmęczeni po ich pokonaniu.

Startujemy z szerokiego duktu leśnego znajdującego się przy ul. Głównej w Żabieńcu. Pierwsze kilometry to typowa rozjazdówka, szerokie dukty, teren delikatnie falujący - jest dużo miejsca i jest bezpiecznie. Trasa trochę kluczy, co będzie sprzyjać rozrywaniu się peletonu. Na 5 km wjeżdżamy na pierwszy, dość łatwy singiel. Tuż za nim rozjazd dystansów: Fit skręca w prawo, ½ Pro i Pro w lewo.

Na dystanse ½ Pro i Pro po przejechaniu ul. Pionierów czeka krótka sekcja dzikich singli.

Kolejne kilometry to szybkie drogi leśne, na których trzeba uważać na gałęzie po niedawnej przecince. Po dojechaniu w okolice Baniochy na ok. 17 km skręcamy płynnie w prawo - na uroczy i szybki singiel. Dotrzemy nim do ul. Leśnej, którą przemkniemy przez ok. 1 km. W tym czasie przetniemy teren mokradeł. Uwaga: należy trzymać się prawej strony!

Na skraju lasu zjeżdżamy z ulicy w lewo, by wpaść na kolejny szybki singiel, po pokonaniu którego złapiemy nieco oddechu. Tu będzie bufet, a dalej - ponownie szerokie dukty. Po przecięciu ul. Pionierów na ok. 27 km trasy wracamy na rundę zasadniczą, będącą jednocześnie dalszą część dystansu Fit.

Z dużą prędkością pokonujemy drogi leśne, jadąc przez nieznacznie pofałdowany teren, by na ok. 9 km dla dystansu Fit i 28 km dla dystansów ½ Pro i Pro wjechać na singiel kończący się przejazdem przez mostek. Uwaga na dohamowania! Po przeprawie wjeżdżamy na najtrudniejszą część trasy, czyli Piaseczno XC Park. Tutaj także rozpoczyna się odcinek specjalny Continental.

Na rozgrzewkę czeka nas podjazd pod stary amfiteatr oraz kręty, falujący singiel. Chwila oddechu i startujemy z pierwszą sekcję XC. Sztywno w górę, sztywno w dół. To niektórym z Was pewno da w kość. Na ścieżce wzdłuż torów czas na kilka głębszych oddechów. Bo oto wjeżdżamy na drugą sekcję XC. Tym razem kręto w górę i w dół. Po przeselekcjonowaniu stawki na ok. 11 km dla dystansów Fit i 30 km dla dystansów ½ Pro i Pro czeka kolejny singiel. Dojedziemy nim do torów, a potem, jadąc razem z nimi, dotrzemy do ul. Głównej. To właśnie tą ulicą przejeżdżamy przez zalew. Zaraz za mostem skręcamy w prawo w dół na krótki singiel. Na jego końcu czeka bufet i moment regeneracji na Gościńcu Wareckim. Następną atrakcją do pokonania na ok. 15.5 km dla dystansu Fit i 34.5 km dla dystansów ½ Pro i Pro będzie wymagający singiel. Po nawrocie w lewo i zjechaniu z niego, przed nami już głównie szerokie drogi. Fit wraz z ½ Pro na kilometr przed metą wpada jeszcze na ostatnią ścieżkę pnącą się lekko w górę. Potem już tylko finisz, gdy tymczasem dystans Pro wcześniej odbija na drugą rundę, objeżdżając jeszcze raz rundę Fit.

W porównaniu do ostatnich lat, nowa trasa w Piasecznie jest dużo trudniejsza. Niejednej i niejednemu z Was da się mocno we znaki. Szykujcie się na single, intensywne podjazdy oraz elementy interwałowe. Cała trasa jest do przejechania z siodła.

Połamania kół!

Dziękujemy Pawłowi Kowalskiemu ze Sklepu Bicykl za pomoc w opracowaniu trasy!

2019-10-01 POWRÓT
Partnerzy